• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Medsökande krav för samlingslånet

Samarbetaren

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag tycker du berättar exakt var du har i lån, kostnader, lön istället. Jag tror att det finns bättre lösningar. Vi här har knåpat med sånt här i åratal.
Har 115 000 i skuld men de ligger på avbetalning hos inkasso. De är ganska aggressiva så jag måste samla för att det ska gå ihop.
Har 22 500 brutto i grundlön + provision. Sämsta lön jag kan få är 25 000, min bästa ligger på 34 000 brutto.
Utöver det så har jag matkort från jobbet på 2156 kr, så grundlönen blir tekniskt sett lite högre.
Hyra + telefon och alla andra utgifter bortsett från mat blir 11 000 kr.
Det betyder att jag har i värsta fall 7000 kvar netto + matkort. Nystart ville ge mig en månadskostnad på lite över 2000 så det går ihop super för mig. Då finns 5000 kvar plus matkortet sen är jag lovad löneförhandling i Oktober.
Började jobbet i Oktober 2019 så jag är fast anställd, har däremot inte så mycket deklarerad inkomst pga företaget därför har jag tyvärr ingen annanstans att gå än nystart finans. Tror jag deklarerade på 80 000 förra året och det kommer man ingenstans med i sina ansökningar.

Får jag samlingslånet så är alla mina problem lösta. Får jag det inte så blir det kronofogden och svartlistning... därför är det extremt viktigt att jag får ett samlingslån och det är därför jag är villig att hitta en främling för att göra något som kan vara förmånligt för oss båda.
Uppskattar att du hjälper mig få fram viktiga frågor @AphexTwin finns det något mer jag kan lägga fram eller känns mitt erbjudande rimligt?
Uppskattar all hjälp enormt och hoppas verkligen att jag hittar någon som ställer upp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Samarbetaren

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det såg BETYDLIGT mycket värre ut förut och jag varken kan eller vill ta något mer litet lån, har kämpat i 2 år och 2 månader med detta nu. Vill bara få tillbaka mitt liv
 
Senast ändrad:

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 991
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
867
Ok jag fattar. Vad kräver dom från din medlåntagare? Jag ska vara ärlig, de som har en hygglig ekonomi här inne skulle aldrig gå med på detta. Det kommer med all säkerhet isåfall vara någon med sämre ekonomi. Detta bör vara något av en nackdel?

Sen är jag väl lite frågande om inkassot. Visst, vissa kan vara rövhål. Men de flesta, säg 70 procent är ändå rätt tillmötesgående. Varför skulle du inte kunna ringa dom och förhandla fram en bättre månadskostnad? Det är pandemi och världen är galen. Dom är ju människor. Jag har lyckats med detta åtskilliga gånger.
 

Samarbetaren

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
All info jag fått om medlånetagaren är att Nystart Finans vill ha någon med över 22 000 i lön innan skatt. Men kan tänka mig att om ekonomin är för illa så kanske de inte går med på det.
Däremot är min ekonomi väldigt stabil om jag får det godkänt så någorlunda dåligt kan det säkert få se ut hos medsökande.

Det är svårt för mig att få en bra plan då alla skulder är utspridda hos olika inkassobolag.
Hade det varit ett eller två inkassobolag så skulle det vara fine.
Jag har fått avbetalningsplaner men tillsammans blir det för mycket med denna spridning.
 
H

Hell

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Testade du?
All info jag fått om medlånetagaren är att Nystart Finans vill ha någon med över 22 000 i lön innan skatt. Men kan tänka mig att om ekonomin är för illa så kanske de inte går med på det.
Däremot är min ekonomi väldigt stabil om jag får det godkänt så någorlunda dåligt kan det säkert få se ut hos medsökande.

Det är svårt för mig att få en bra plan då alla skulder är utspridda hos olika inkassobolag.
Hade det varit ett eller två inkassobolag så skulle det vara fine.
Jag har fått avbetalningsplaner men tillsammans blir det för mycket med denna spridning.
 
S

Samarbetaren 1

Gäst
Poäng: 0

Hej! Förlåt har glömt lösenord och orkar inte fixa nytt.

svar: Ja det gjorde jag.
De är sämst. Vi försökte lägga in 70 av den medsökande plus mina 120 och de godkände men sen nekade de efter trotts att jag själv egentligen uppfyllde alla villkor själv. De är väldigt fästa vid medsökande och tror inte att de kommer släppa det efter ” test året ”.
Dessutom ville de ha 1.2 MILJONER tillbaka när allt var återbetalt om man följde deras plan.
Rimlig ränta .....
Sök aldrig där... skuldsanering är fan bättre.

jag kommer som tur är inte behöva skuldsanera något
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp